To J almont:
10psi here in Norway on low elevation is absolutly doable with the right head, and the fact we have better gas quality here, with higher octane levels than your, and higher knock resistance. His RkTek head is 10.2 compression, and will work well with 10psi.
Here's a video of mine last season 10.4psi on standard kit, RkTek 10.2 turbo head, Wössner pistons.
https://www.youtube.com/watch?v=uTOJuLxI2VU&list=UUAs9eKxu9jDIsGEHl-sBvtw
To Jaahn, im guessing you are from Norway, so am I, so I will answer in both languages so the English speaking also understands.
I had the same setup like you in 2013 and 2014 season.
Im guessing you have faulty electronics, 14i a/f ratio on 5000rpm is not high and should work fine, and there is no reason it shouldnt go over 5000rpm.
What happens when you go over 5000rpm? What does the sled do?
Did you mount the kit yourself?
Do the EBC adjusts itself to 14 each time you start the sled?
It's not supposed to adjust itself like this each time you start it, it should be at what you left it at. It only adjusts itself when you are going up or down in elevation. I have experienced sudden boost adjustments when starting the sled before, and it would run like crap and have crazy a/f ratios, but this always resolved itself by stopping it again, and starting it again. Then it went back to my previous settings.
Drop the Boondocker timing key. It's to no use, and I have seen alot of them making tuning harder, and two occasions of faulty ones.
Norwegian:
Regner med du har kjøpt dette igjennom Geir Sletten hos HSK? Han har god greie på disse turbo motorene nå, og han er importør for Wössner og RkTek, han burde kunne gi deg svar raskt, så anbefaler deg senere og ta kontakt med han ved problem.
Vil tro du har elektrisk problem. 14 i a/f verdi er ikkje unormalt ved ca 5000rpm. Hvorfor den ikkje vil mere er ikkje lett og svare på.
Hva skjer med den når du kommer over 5000rpm?
Har du montert dette kitet selv?
Står trykk innstillingene på 14 hver gang du starter den?
Den skal ikkje justere seg slik selv på trykket ved å stå stille. Den skal justere litt selv når du stiger eller synker i høyde over have. har vert borti det på min tidligere, men da måtte eg kun slå den av og starte scooteren pånytt. Da kom den tilbake til riktig turbo trykk eg hadde stillt den på.
Ta av Timing Key'n, har opplevd att de gjør hele tuninga mye vanskeligere, og den har liten hensikt. Har også sett to tilfeller av timing keys som var feil på, som fikk skuteren til og gå som søppel.